רוצה את לבני ראש ממשלה, מצביע למפלגת העבודה

יש משהו מגוחך להחריד בבחירות המיותרות הללו. בכל מקום מופיע פרצופם של שלושה: נתניהו, לבני וברק, כאילו שמדובר במירוץ של שלושה, או של שניים. אלא אם יתרחש אירוע יוצא דופן בימים הקרובים, ראש ממשלת ישראל הבא יהיה בנימין נתניהו. יש להודות על האמת, אהוד ברק ממזמן אינו רלוונטי למשרה זו, והפער בין לבני לנתניהו הולך וגדל. שלא יהיה לאף אחד ספק, מול נשיא אמריקני פעיל מבעבר, מול משבר כלכלי שעדיין לא התנפץ במלואו על חופי ישראל ומול התמודדות מול גרעין אירני, ביבי לא יהנה מקדנציית יצחק שמיר. בכהנתו, יאלץ נתניהו להניע או להמשיך תהליכים משמעותיים, בין אם מול הפלשתינאים ובין אם מול הסורים. כשמביטים על קומץ החברים שקיבץ סביבו ועל האג’נדה האישית והמשותפת של כולם, הפרדוקס ברור. על כן, ניראה שהקואליציה הבאה שירכיב נתניהו, במידה ותהיה נטולת קדימה ו/או העבודה, תהיה רעועה ושעונה על קנה רצוץ מאי פעם.

ועכשיו אנחנו מגיעים לקול שלי. אני רוצה את ציפי לבני כראש הממשלה הבאה שלי. לא כי היא אישה, לא כי היא הייתה במוסד ולא כי היא מנהיגה אחרת. אני רוצה שהיא תמשיך תהליכים מדיניים שאני רוצה שיקרו עוד בחיי. אני רוצה שימשך התהליך שבסופו תוקם מדינה פלסתינאית בגדה, אני רוצה להגיע לשלום עם סוריה, ואני חושב שציפי לבני, על פני החלופה היחידה והמסונדלת שמולה, תעשה זאת. אבל, כשאכתת את רגליי אל הקלפי ואביט אל מול אוסף הפתקים האינסופי, אקפיד להזכיר לעצמי שבמעמד זה, אני בכלל לא אבחר לי ראש ממשלה, או שרים. במעמד זה, עליי לבחור את הנציגים שלי בבית המחוקקים, הכנסת. זוהי נקודה שכולם אוהבים לשכוח, אנשים אוהבים לומר “אני מצביע לביבי / לברק / לליברמן / ללבני” כשהם שוכחים, או אוהבים לשכוח את הנבחרת שתשפיע על הכלכלה, הרווחה, הסביבה והחוקים שיחוקקו לנו פה בתקופה הקרובה. בהנחה שהמרחק בין סדר-היום של מפלגת קדימה לסדר-היום מפלגת העבודה הוא כה קטן, נשאר לי אלא להתלבט בין הנבחרות של שתי המפלגות.

 אני מצטער, אני רוצה את ציפי לבני כראש הממשלה שלי. אבל אני לא מוסגל להצביע הפעם לקדימה. בין המועמדים ברשימת קדימה לכנסת אני מוצא במקום הרביעי את צחי (מש”ק המנויים של הליכוד וקדימה) הנגבי. במקום החמישי את רוני (יחיאל חזן) בר-און. במקום השישי, את זאב (יש לי תואר שני כמו ששי גבסו היה לוחם) בוים. במקום השמיני, רוחמה (נו באמת) אברהם-בלילה. במקום העשירי, מרינה (דמגוגית אתנית, גזענית, וקונספירטורית) סולודקין. מקום שלוש עשרה, יעקב (מקדם השוטרים) אדרי. מקום ארבעה-עשרה, אלי (כריש הנדל”ן) אפללו. מקום שבע-עשרה, חיים (סוטה המין) רמון.

אני ממש מצטער, אני רוצה את ציפי לבני כראש הממשלה, אבל לא מדובר באיזושהו סרחון סביב מועמד אחד או שניים. אוסף החשודים והמורשעים העומדים בצפיפות בראשות “קדימה”, גם אם יודיע חגיגית שכל מצעו הוא “קידום שאיפותיו של אפי פוקס”, לא יקבל את קולי. אומר דבר חמור מזה, בעיני, אם אצביע לקדימה בבחירות הללו, כאילו הענקתי חנינה מוסרית לחשדות אין-ספור נגד ערימה גדולה מידי של חדלי האישים שצפויים להיות חברי הכנסת שלי.

לכן, אולי התמזל מזלי שאהוד ברק אינו רלוונטי לראשות הממשלה. בעיני, יצחק הרצוג, אבישי ברוורמן, שלי יחימוביץ’, אופיר פינס, מתן וילנאי, יולי תמיר, אורית נוקד ועינת וולף, צריכים להיות בכנסת. כן, צריך להיות כנה, גם אני מקבל בחילה למשמע שמו של יורם מרציאנו וגם קולו של פואד בן-אליעזר לא עושה לי את הבוקר. אולם, בהנחה ואני צריך לשים את הקול שלי על אחת משתי הנבחרות הללו, אין לי כלל ספק שרשימת העבודה לכנסת היא הטובה ביותר לי כאזרח בעוד שהרשימה שקדימה מציגה בפניי מצמררת אותי.

וטיפ קטן, אם יורשה לי. מבחינת הקמפיין, בעוד שטוב שקדימה שמה את ציפי לבני בראש חוצותיה, כדי להסתיר את המבושים שנמצאים אחריה ברשימה. הייתי מצפה מאהוד ברק, שכבר מודע לכך שהוא לא פופולארי, או סחבק, או אהוב, ישים בראש חוצות את הנבחרת שמצילה את אובדנו. אני מקווה שההחלטה הזו, גם אם היא טעות בעיני, נובעת משיקול דעת, ולא מאגו. בסרט הזה כבר היינו.

אפי פוקס | 1 בפברואר 2009 | כללי, בחירות 2008 | תגובות

19 תגובות לפוסט “רוצה את לבני ראש ממשלה, מצביע למפלגת העבודה”

  1. 1 א 1 בפברואר 2009 בשעה 12:03


    מסכיםעםכלמילה

  2. 2 muyaman 1 בפברואר 2009 בשעה 12:52


    איך שכחת את גנרל הכשלון וההתלהמות, מר שאול מופז? הבחור אמנם אינו חשוד בפלילים, אבל הוא ללא ספק הייצוג המושלם של הפוליטיקאי הבטחוני הישראלי - כולו בנוי על איזה עבר צבאי מפואר (?), אפס עשיה, והתפיסה שכל דבר אפשר ורצוי לפתור בכח.

    אגב, כל מה שעשתה מפלגת העבודה בהרבה שנים האחרונות היא להצטרף לכל ממשלה שרק הסכימה לקחת אותה, ולהיות עלה התאנה ה”שמאלני” למרבה במחיר (ואפילו לא תמורת מחיר כל כך גבוה). גם לראות את ברק מתפאר ב”כפי שאתם רואים אנחנו לא מהססים להכות חזק כשצריך” (כשרק בימים אלו אנחנו נוכחים שתוך שבועיים בערך כל המבצע הזה, שנוהל בלי מטרות מדיניות אמיתיות, מתקשה להחזיק את ה”הישגים” שלו, למעט אלו הכוללים הריגת ערבים, עניין שנוטה לשמח את ההמונים ולגרוף מנדטים במקומותינו) לא ממש מחמם את הלב.

  3. 3 איציק א 1 בפברואר 2009 בשעה 1:36


    אז למי תצביע בסוף?

    אני לא רוצה להלהיט דיון ולהתחיל להגיב על נושא הרשימה והאנשים שהעלאת. אבל אני מזכיר לך שלצד האנשים הפחות טובים, יש אנשים שאני חושב שהם מעולים, כמו מופז, דליה איציק, זאב בליסקי, רונית תירוש, נחמן שי וכו’.

    אני לא משקר את עצמי. הפוליטיקה בישראל היא לצערינו “לבחור בפחות גרוע”. זה מגעיל, זה עצוב. אבל זה מה שיש. אם אני יודע שהליכוד והעומד בראשו הרבה יותר גרועים, אני צריך לקבל החלטה. לנסות לשנות את מי יהיה ראש הממשלה (לא קל, אבל אפשרי) ומי יוביל ויחליט על הרכב הממשלה הבאה. אני מאמין שגם ציפי יודעת שהרשימה שלה לא חפה מאנשים שמקומם חזרה בליכוד. היופי הוא, שהיא לא חייבת לחלק את תיקי הממשלה לפי סדר הרשימה, אלה למי שהיא רואה לנכון.

    אז בין לתת את הקול שלי למפלגה קטנה, שאולי תכניס עוד אדם טוב לכנסת, אבל לממשלת ימין-קיצונית-דתית בראשות ביבי והליכוד, מה כבר תהיה ההשפעה שלהם?

  4. 4 אפי פוקס 1 בפברואר 2009 בשעה 1:43


    איציק- אתה צודק, נימקתי ונימקתי ולא כתבתי את השורה תחתונה: אני אצביע למפלגת העבודה. לגבי ההנחה שלך שלבני תחלק את התיקים לא לפי סדר הרשימה, אני רוצה להזכיר לך שקדימה של לבני היא לא קדימה של שרון. המצב שלה בתוך המפלגה קשה בהרבה ממצבו של כל מתחריה. חוצמזה, אני כבר עיכלתי שלבני לא תהיה ראש הממשלה, אז מה שנשאר לי זה להשפיע על חברי הכנסת שייצגו אותי.

  5. 5 muyaman 1 בפברואר 2009 בשעה 1:49


    איציק, אולי אתה תוכל להסביר לי: מה מעולה במופז? הבחור יושב במשרד התחבורה 3 שנים, ולא עושה שם *כלום*. רק לפני כמה חודשים הורידו את דירוג הבטיחות של נתב”ג לרמה של מדינת עולם שלישי, מי אחראי על זה לדעתך? מה לגבי השקעה בתשתיות, תאונות דרכים? המציאות מראה שלמופז קהל תומכים די גדול, אבל באמת שניסיתי ולא הצלחתי להבין למה. יש לך איזה אולי תובנה שתפקח את עיני (אם לא לגבי למה מופז כזה מצויין, לפחות למה מישהו עשוי לחשוב שכן)?

  6. 6 איציק א 1 בפברואר 2009 בשעה 2:05


    אפי, תקרא לי חולם.
    אבל כשהסקרים נעים בין הפרש של 3 מנדטים ל-13 מנדטים, איבדתי קצת אמון בסקרים.
    וכשלמעלה מ-30 אחוז עדין לא החליטו למי להצביע, עדין אפשר. אם באמת חשוב לך מי תהיה ראש הממשלה חשוב שנית לאן לשלוח את הקול שלך ושך חבריך, יש אולי סיכוי.
    אם כל אחד יגיד “במילא זה לא יקרה, הסקרים אומרים אחרת”, וישלח את קולו למפלגות הקטנות האחרות - אז זה באמת לא יקרה.

    muyaman, לא רוצה להכנס לוויכוחים פוליטים על איכותו של אדם זה או אחר. מניסיון, זה סתם יגרור תחלופות של עשרות הודעות בבלוג.

  7. 7 אפי פוקס 1 בפברואר 2009 בשעה 2:45


    איציק- הייתי שמח עם לבני תהיה ראש הממשלה הבא. אבל נסה לנתח איפה נמצאים 30 האחוזים הללו. אני מתקשה להאמין שהם מתנדנדים בין קדימה לליכוד, מאוד מתקשה. שם לבני צריכה את הנדנוד, שם הוא לא נמצא. בינתיים הליכוד נוגס בקדימה מימין, העבודה נוגסת בקדימה משמאל, וכל שאר המפלגות נוגסות זו בזו. קדימה, על אף לבני, לא לוקחת קולות מאף אחד. אני מזכיר לך שמי שנבחר/ת על ידי הנשיא להרכיב את הקואליציה הוא / היא ראש הסיעה הגדולה בכנסת שלו / לה הסיכוי הגדול להרכיב קואלציה. אני פשוט לא רואה את זה קורה עם קדימה.

    מויומן- למרות שאני לא מחובבי מופז בעצמי, אני מסכים עם איציק, לא כתבתי בפוסט או בתגובות על איכויות פרלמנטריות או מנהיגותיות של מועמד כזה או אחר, אלא על אלה שדבק בהם הניחוח הפלילי ואלו שלא.

  8. 8 איציק א 1 בפברואר 2009 בשעה 2:55


    המתנדנדים מתנדנדים בין הכל. כולל אם לעזוב את המדינה.
    אני בשבועיים האחרונים מדבר המון עם אנשים.. ולצערי דווקא הרבה מתנדנדים בין קדימה למפלגות קטנות - “אני בעד ציפי, אבל היא לא תהיה ראש ממשלה, אז אני כבר אצביע מר”צ”. גם קולות נדנדוד בין קדימה והעבודה/ליברמן יש הרבה..
    בקיצור, מגוון כל העניין.

  9. 9 אפי פוקס 1 בפברואר 2009 בשעה 3:23


    איציק- כמו שהדוגמא שהבאת מראה, נראה שהנדנוד לא עושה טוב לקדימה, אם כי רק רע.

  10. 10 אורי 1 בפברואר 2009 בשעה 4:12


    אז למה לא מרצ?
    אני לא סובל את ברק, וההתלבטות שלי היא בין מרצ לציפי לבני, דווקא כי הייתי רוצה ראש ממשלה אישה. הבעיה היא בדיוק כמו שאתה מציג אותה: שעם ציפי באה רשימה לא אטרקטיבית - על אף שאני לא חושב שאפשר לקרוא לחיים רמון סוטה מין, ועל אף שהגרוע מביניהם הוא באמת מופז כמו שכתב מוימן ולא חדלי האישים שמאחוריו ברשימה.
    כנראה אצביע למרצ.

  11. 11 אפי פוקס 1 בפברואר 2009 בשעה 4:48


    אורי- לגבי רמון, “עבריין מין” היא אמירה משפטית (שהוא גם קולע לה), סוטה מין היא אמירה סובייקטיבית, שבעיני הוא גם קולע לה. אדם נשוי ומבוגר שמחדיר את לשונו ללועה של חיילת בזמן הפסקה של ישיבת ממשלה, מתכחש לכך ומראה “כמה שהיא רצתה את זה” בתמונות- הוא סוטה בעיני.לגבי מרצ, שאלה מצויינת, אני בהחלט מסכים עם המצע שלהם, אבל אין לי מושג למה אני פשוט לא אוהב אותם. אולי זה קשור לאינסידנט מכוער שהייתי עד לו עם זהבה גלאון שגרם לי לא לסבול אותה. אבל באמת שאלה טובה.

  12. 12 איתי 3 בפברואר 2009 בשעה 1:18


    1. לפי בחינת ההסטוריה של מפלגת העבודה אתה מחזק את הקואליציה של ביבי ומקבע את ברק בכורסתו כשר ביטחון.
    2. לפי דבריך מרצ באמת נראית לי אופציה ששווה לך לשקול ברצינות (ואני לא מצביע להם!), במיוחד בהקשר לאיכות הנבחרת - שלהם שווה פי עשר משל העבודה.

  13. 13 ד.ט 3 בפברואר 2009 בשעה 10:32


    מסכים איתך ברוב הנקודות. גם אני חשבתי להצביע לקדימה (מתוך הערכה ללבני) וירדתי מזה אחרי שנבחרה הרשימה המזעזעת. עברתי לירוקה-מימד.

    הערה אחת בכל זאת, יעקב אדרי הוא ככל הידוע לי מן התקשורת אדם די חיובי, שהיה ראש עירייה טוב מאד באור-עקיבא. החשדות שהועלו נגדו הם רק חשדות, ולא ממש נגדו: גם על פי החשד, הוא סירב להצעה הלא כשרה שהוצגה בפניו.

  14. 14 שי 5 בפברואר 2009 בשעה 3:12


    כן, אנחנו אכן רואים את המציאות דרך אספקלרה דומה.

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=870873

  15. 15 שי 5 בפברואר 2009 בשעה 3:23


    אגב, תיקון קל. כתבת:

    “שמי שנבחר/ת על ידי הנשיא להרכיב את הקואליציה הוא / היא ראש הסיעה הגדולה בכנסת שלו / לה הסיכוי הגדול להרכיב קואלציה.”

    זה לא מדוייק. הנשיא מטיל את הרכבת הממשלה על מי שיש לו את הסיכוי הרב ביותר להקים ממשלה, על פי המלצת הסיעות. זה לא חייב להיות ראש הסיעה הגדולה ביותר בכנסת, זה תלוי בגושים.

    איציק - אפרורו מה שכתבתי זה עתה, קדימה לא משתייכת לגוש השמאל. ברור שתמליץ על עצמה, אך לא ברור על מי תמליץ אם לה אין סיכוי להרכיב ממשלה בעצמה. כיוון שהסיעות הערביות כבר הצהירו שלא ימליצו על ציפי לבני, ויש ספק שקדימה תמליץ על אהוד ברק אפילו אם פתאום העבודה תזנק ב-10 מנדטים, לכן למעשה המשחק הזה כבר נגמר, אין כמעט שום ספק שעל נתניהו ימליצו הכי הרבה ח”כים ועליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה הבאה.

  16. 16 שי 5 בפברואר 2009 בשעה 3:30


    …ובכל מקרה אין בעיה להצביע מרצ/העבודה. אם יהיה סיכוי לחסום את נתניהו הם יעשו את זה, הם לא מטומטמים. חיזוק גוש השמאל זה הצעד הנכון, כי מי יודע איפה חברי קדימה ילכו אחרי שהיא לא תיבחר. אני מניח שהביתה לליכוד.

  17. 17 אנונימי 19 בפברואר 2009 בשעה 6:57

    :oops: :oops:

  18. 18 יונתן זר 19 בפברואר 2009 בשעה 7:01


    אני מצביה לה ציפי ליבני :

  19. 19 יונתן זר 19 בפברואר 2009 בשעה 7:04


    אני מצביה לה ציפי ליבני

השארת תגובה

  1.  
  2.  
  3.  

  4. :mrgreen::|:twisted::arrow:8O:):?8):evil::D:idea::oops::P:roll:;):cry::o:lol::x:(:!::?:

הטוויטר שלי (כשזה לא שווה פוסט)


עקבו אחריי effifuks באתר http://twitter.com

 

" I dont want to be Interesting, I want to be Good. "

Ludwig Mies van der Rohe


תגובות אחרונות

 

Effi Fuks's Facebook profile


קבועים

 

פוסטים אחרונים

נושאים

 

היו פה: